Na věčné časy – Relikty architektury socialistické éry

Haruna Honcoop
8. 11. 2022
14:00
Kampus Hybernská
S festival passem zdarma
zdarma
Haruna Honcoop
ČR
60 min.
Obsah

Série deseti krátkých experimentálních filmů s názvemNa věčné časy – Reliktyarchitektury socialistické éry utváří audiovizuální mozaiku, která mapuje poválečnou architekturu socialistické éry v jedenácti zemích východní Evropy (Moskva, Berlín, Bratislava, Budapešť, Bukurešť, města v Polsku, České republice, Srbsku, Kosovu a Albánii, a v Bulharsku). Časově pokrývá počátky stalinistické architektury, sorelu, brutalismus, high-tech a socialistickou modernu až do zlomového roku 1989. Autorský projekt režisérky Honcoop (je scénáristkou, režisérkou, kameramankou a částečně i střihačkou filmu) je zajímavý nejen vizuálně, ale také díky mimořádně promyšlené zvukové stopě, která kombinuje dobové písně, projevy, útržky textů i hudební industrial ve velkolepě eklektické podobě. Na záběr, kdy rypadlo bagru boří vybydlený havířovský panelák za zpěvu budovatelské písně “Stavíme s radostí”hned tak nezapomenete!

Filmy FAMU – soutěž

Haruna Honcoop
Česko-japonská filmařka. Vystudovala sinologii na FFUK (2003-2008), a poté FAMU. Ještě během studia debutovala svým experimentálním dokumentárním a cross-mediálním projektem Na věčné časy – Relikty socialistické éry, který vznikal 4 roky. Film natáčela v 11 zemích bývalého východního bloku. Snímek byl oceněn na festivalu Archfilm Lund ve Švédsku. Její kratší filmy z FAMU Pravda nebo lež (2016) o česko-čínských vztazích dostal ocenění na filmovém festivalu o lidských právech ve Vídni na festivalu This Human World. Po 5 letech dokončuje film Olympijský mezičas a na Islandu a Taiwanu pracuje na dvou nových dokumentech.

Ostatní filmy

Prohlédnout všechny filmy